Gelukkig

Een beetje geluk, zocht ik dat?
Ergens op de grens van Velsen-noord en Beverwijk, waar de boel compleet overhoop is gegooid voor de nieuwe Westelijke Randweg, vond ik vroeger vaak klavertjes vier.

 

Toen ik daar gisteren fietste zag ik hier en daar toch nog een paar stukjes grond die aan de oude situatie herinnerden.


Even kijken of er nog een klavertje vier staat. Ja hoor

Als er ergens één klavertje vier staat, zijn er meestal meer te vinden

En klavertjes vijf ook wel

Het is een soort afwijking in een klaverplant, meer dan drie blaadjes.
Zoiets als zes tenen bij een mens. Runs in the family.
Dus als je eenmaal zo’n klaver weet te staan kun je jaar in jaar uit je geluk op.

Eigenlijk ben ik wel gelukkig genoeg.

Wou alleen nog een heeel klein beetje geluk in de Staatsloterij

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Gedachten en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Gelukkig

  1. Baracca zegt:

    Prettig dan dat ik het klavertje vier heb gevonden op jouw blog!

  2. Joost zegt:

    als je steeds klavertjes vier wil
    brengt dat ongeluk

  3. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Baracca, je bericht stond er twee keer, heb er 1 weggehaald. Dank voor je aardigheid!
    @Joost, in mijn geval heeft "steeds" een dubbele betekenis.
    Geluk of ongeluk, het is zo relatief.
    Dit blogje wil uitleggen dat klavertjes vier een natuurlijke mutatie zijn, die je kunt voorspellen.
    Heeft niets met geluk te maken dat je toevallig toevalt.
    Of ongeluk dat je eventueel overkomt, of dat een mens misschien aantrekt door karakter of gedrag.
    Verder leef ik simpel in het vertrouwen dat wat voor me weggelegd is naar me toekomt, geluk en ongeluk.

  4. Louise zegt:

    Ik heb enige jaren onder de naam Klaverblad gepubliceerd, dus dit doet me goed. Ik heb de foto’s gedownload (voor eigen gebruik).
    Het bijgeloof koester ik 🙂

  5. zelfstandig_journalist zegt:

    Louise is dus toch Klaverblad!!! Ik kan wel wat geluk gebruiken. Ben alleen bang dat er hier in Antwerpen niet veel klavertjes vier zijn te vinden.

  6. A C T U A L I T Y zegt:

    Geluk Klinkt mij als
    G L Ü C K in de oren
    Klaviertje Vier …………
    Luister naar je zelf
    Klinkt mij als Muziek in de Oren
    Niets zeggen: Toekomst
    laat zich vanzelf wel horen
    Soms in One Klank of meedere
    Tonen….maar met eenKlaviertje
    Vier kn je altijd weg dromen……..

  7. StadsfotograafVelsen zegt:

    Leuke reacties, de laatste drie.
    @Zelfstandig_journalist, gelukkig zijn is ook een kwestie van willen, van ervoor kiezen.
    Het is mogelijk om onder de ongelukkigste omstandigheden nog enigszins gelukkig te zijn.
    Het is zelfs mogelijk om dan heel erg gelukkig te zijn.
    Het vinden gebeurt in jezelf.
    Dat is volgens mij wat de klavertjes te zeggen hebben 🙂

  8. De Stripman zegt:

    Zelfs zonder klavertjes is het mogelijk om gelukkig te zijn… Dat is niet als kritiek bedoeld, hoor…;o)

  9. Nicolien zegt:

    Ik ben er al een tijd naar op zoek. En nu zie ik er ineens een stuk of zes. Deze dag kan niet meer stuk.

  10. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Stripman, natuurlijk! Anders zouden woestijnbewoners en eskimo’s eeuwig ongelukkig zijn…
    @Nicolien, zie Stripman 😉

  11. De Stripman zegt:

    @ Stadsfotograaf: Gelukkig hangt het niet alleen van de klavertjes af…;o)
    Albert Heijn gaf een paar jaar terug bloembolletjes weg waaruit klavertjes 4 zouden komen. Uiteindelijk bleek het om klaverzuring te gaan (oxalis) en een variant die vrijwel altijd vier blaadjes aan een steeltje draagt. Zelfs klavertjes kunnen bedrieglijk zijn…;o)

  12. StadsfotograafVelsen zegt:

    Tja, die verwarring met oxalis… Leuk plantje, maar het woekert waar je het niet wil hebben!

  13. maria-dolores zegt:

    Leuk!
    Ik had niet gekeken wie de blogger was.
    En dacht dus eerst: photoshop.
    En toen las ik verder en zag Stafsfotograaf staan…

  14. StadsfotograafVelsen zegt:

    Dank je maria-dolors, fotoshop nooit meer dan wat randjes bijvijlen of een beetje contrast verbeteren…

  15. Ieralia zegt:

    Ik heb een vijfje gevonden hier in zuid holand in rockanje 😀

  16. Selma zegt:

    Oh wat is dat leuk (niet voor degene die het verloor, maar ja, we verliezen allemaal wel eens).
    Een grijs briefje van vijf (ik herinner me nog hoe blij ik eens was toen ik eens zo’n goudkleurige vijfguldenmunt vond), ga je er iets heel leuks van doen? Bijvoorbeeld: vier mensen en jezelf op ijs trakteren?

Schrijf hier je reactie

