Zeeklit

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Strand en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Zeeklit

  1. martin zegt:

    Ik zie ze eigenlijk pas de laatste tien jaar als ik met mijn kinderen
    naar het strand ga, maar lagen ze er zeg dertig jaar geleden ook
    al zo veel?

  2. Kiezels zegt:

    mooi!
    ik ken ze helemaal niet

  3. antoinette duijsters zegt:

    fraaie foto’s en mooi op de vindplaats. Vroeger moest ik echt zoeken om er een te vinden, maar dat was wel op de wadden eilanden.

  4. A C T U A L I T Y zegt:

    Natuur is onbeschrijfelijk
    Dat maken Foto’s van U
    weer Duidelijk………………

  5. svara zegt:

    wonderschoon!!!
    nooit gezien

  6. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Dank u, Kiezel, Joshua, antoinette duijsters en svara
    @Martin, ik heb geen idee of het er meer of minder geworden zijn.
    Met aanspoelen is het wonderlijk gesteld. De ene dag sterft het van de blauwe kwallen, de volgende dag is er niet een maar dan ligt het vol krabben. Nu was het dus een keer zeeklittendag. Ik heb ook wel eens een periode meegemaakt dat er alleen maar piepkleintjes lagen, hooguit 5 mm doorsnee…

  7. Theo zegt:

    Heerlijk dat fotografen objecten zien waar ik zomaar aan voorbij zou gaan.

  8. StadsfotograafVelsen zegt:

    Dank je Theo, maar sommige objecten zijn zo overvloedig aanwezig dat ze knarsen onder je schoenen alsof ze roepen "zie mij, zie mij" 🙂

  9. Vogel-vrij zegt:

    Wonderlijke wezens.
    Laatste foto is erg fraai.
    Ik herinner me ze vaag van lang geleden uit Zeeland.

  10. StadsfotograafVelsen zegt:

    Ja Vogelvrij, wonderlijk (mooi) zijn ze. Eigenlijk hebben ze een soort grijzig vachtje van harde haren, maar die vind ik vrijwel nooit zo compleet. Dood dan. En levend helemaal niet want ze wonen diep in de zeebodem.

  11. edu zegt:

    Prachtige foto’s!

  12. renelouman zegt:

    Mooi die dingen, en heerlijk om over het IJmuiderstrand te lopen, weer of geen weer. Al prefereer ik het met 30 graden.

  13. pierra zegt:

    Heel mooie foto’s, vooral de laatste. Ik ken ze helemaal niet.
    Wel de ‘scheermessen’ die ertussen liggen.

  14. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Dank Edu,
    @renelouman: mijn weer is het zogenaamde geen weer. Hoe harder het stormt en hoe kouder het is hoe beter. Met mooi weer ga ik pas ’s avonds, tegen de stroom van terugkerend strandgangers in 😉
    @pierra, die scheermessen zijn er speciaal in de buurt van de pier zo ongeveer altijd en in overvloed. Het is geloof ik een importsoort. Vroeger zag je ze nooit met zoveel.

  15. De Stripman zegt:

    Mooie foto’s ! Dit zijn skeletjes van zeeëgels, toch ?
    Ik zie net bij Beus dat je je er over verbaast dat er, op 6 september, een bijdrage van je verwijderd is van de voorpagina. Maar de ‘verwijdering’ is het gevolg van het plaatsen door jou van een 2e blog op diezelfde dag ! Er is ooit besloten dat er van een blogger maar 1 bijdrage tegelijk (bij laatste berichten) op de voorpagina komt te staan. Dit om te voorkomen dat veelschrijvers de voorpagina gaan overheersen. Na 24 uur verdwijnen de bijdragen sowieso.
    De bijdrage is dus niet weggehaald omdat er iets in zou staan dat de redactie niet leuk vindt, maar omdat je zelf een volgende bijdrage hebt geplaatst. Om dit te voorkomen moet je dus telkens 24 uur wachten met een volgende bijdrage…;o)

  16. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Stripman, als kind noemden wij ze ook zeeëgels, maar het zijn zeeklitten. Een echte zeeëgel heb ik in Nederland nog nooit op het strand gevonden.
    Op mijn zogeheten ”verwijderingsbijdrage" heb ik veel van zulke reacties als de jouwe gekregen. Ook jij bedankt voor de uitleg. Ik wist dat als tamelijke newbe gewoon nog niet.
    Inmiddels heb dat blogje zelf verwijderd, het was toch dubbel, en ik wil niet steeds aan m’n eigen stommiteit herinnerd worden 😉

  17. De Stripman zegt:

    @ Stadsfotograaf: Ik kom te weinig op het strand, ik heb ze nog nooit gezien.
    Met al dat gedoe over moderatie zou je het spoor ook bijster raken…;o)

Schrijf hier je reactie

