Lieder ohne Worte




Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Muziek, Smeerlapperij en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Lieder ohne Worte

  1. assyke zegt:

    de eerste met die snaren om zijn hals
    ontroert mij het meest

  2. StadsfotograafVelsen zegt:

    Zelf ben ik benieuwd naar de verhalen hierachter, maar die zal ik zelf moeten verzinnen.
    Tenzij een van de weggooiers dit blog leest!

  3. assyke zegt:

    misschien kan je een briefje prikken op de spullen
    met dit verzoek en je mailadres achterlaten?

  4. StadsfotograafVelsen zegt:

    De vuilnisman is helaas al langs geweest. De foto’s zijn met een paar maanden tussentijd genomen. Ik zie niet elke dag kapotte gitaren liggen…

  5. ghijsa zegt:

    Liederen zonder woorden
    mooie titel
    dat betekent het toch?

  6. ghijsa zegt:

    ik kwam net ook een lied zonder woorden tegen
    misschien is het niet gepast om hem hierbij te zetten maar ik doe het tochhttp://www.youtube.com/watch?v=PFLF57vDYcQ&feature=player_embedded#!

  7. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Ghijsa, de titel is ontleend aan instrumentale composities van Mendelssohn, die hij deze naam meegaf, omdat zijn muziek volgens hem vorm gaf aan gedachten die niet te vaag waren voor woorden, maar juist te precies.
    Dat kattengejank is beroemd… en hartstikke leuk gezongen door die knaapjes, die hun lachen met moeite inhouden! Zag je in de kolom ernaast welke kanjers zich er ook allemaal aan gewaagd hebben?

  8. antoinette duijsters zegt:

    Uitgespeelde gitaren, je moet er maar op komen.

  9. A C T U A L I T Y zegt:

    Giet
    haar
    vol
    Ohne
    Worten
    dan zal
    de
    verstilde
    Klank je
    niet
    verschorten

  10. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Antoinette: ze lieten zich gewoon vinden… Achteraf heb ik er spijt van dat ik ze niet heb opgeraapt, om er een nieuwe gitaar uit samen te stellen, voor wie weet van voor muziek!
    @Joshua: verschorten…?

  11. martin zegt:

    Het zijn wel foto’s die roepen om een lied of een verhaal.
    Het brandt me in de vingers om de verhalen erachter te
    noemen, maar ik laat ze liggen voor een ander.

  12. A C T U A L I T Y zegt:

    U kent toch wel die Uitdrukking? !
    het ‘verschort er aan’..
    Voo Dames die Ohne Worten
    in die Küche staan?………………..

  13. StadsfotograafVelsen zegt:

    Ik kook altijd zonder schort…

  14. A C T U A L I T Y zegt:

    Ha Ha Ha Cha Cha Cha

Schrijf hier je reactie

