Dreekrev si sella

Las ik vanavond op straat.

Het handschrift doet een jong meisje vermoeden.

Ik hoop dat ze iemand kent om mee te praten, over alles, en wat verkeerd is


Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Gedachten en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Dreekrev si sella

  1. -martin- zegt:

    Het lijkt wel punk. Er zijn vast wel meer punkers
    in IJmuiden (al zullen ze zich anders noemen).

  2. StadsfotograafVelsen zegt:

    Punkers zijn nu een jaar of 40, of ouder. En hebben nette banen of leven kunstig van de subsidiepot in hun tot yuppenhutten getransformeerde voormalige kraakpanden.
    Dit is jong en eenzaam en rauw en echt.
    Dacht ik?

  3. renelouman zegt:

    Ja ik denk ook dat dit een hartekreet is van iemand die er niet mee om kan gaan. Met "er" bedoel ik de dingen die echt verkeerd zijn, al kunnen ze niet anders zijn dan ze zijn en hoef je daar geen last van te hebben, zij zal daar nog even niet achter komen.
    Overigens heb ik voor jou de foto die ik maakte van je bevriende orkest tussen mijn pieremachochelfoto’s gezet. Ik ga ook eens kijken naar mijn sailfoto’s ( die heb ik nog steeds niet NA Velsen bekeken, meer dan de helft niet dus.

  4. -martin- zegt:

    Stads maar het idee van punk dat is er nog wel. Zonder
    de muziek en hanenkammen, maar met het idee. Rouw
    en puur tegen alles in. Dat bedoelde ik.

  5. StadsfotograafVelsen zegt:

    Rouw Martin?
    Dus toch het verdriet dat ik in die kreet lees.
    …Ik vat je wel, maar ben het niet met je eens.
    Ik denk dat het een meisje van 13 is dat een ellendige thuissituatie heeft.

  6. 100_woorden zegt:

    Waarom doet het handschrift een jong meisje vermoeden?
    Ik bedoel, wat zijn specifieke kenmerken voor jonge meisjes handschriften, waarin verschillen ze van jonge jongens en waarin verschilt het handschrift van iemand van 13 met dat van iemand van 18 of 23?

  7. StadsfotograafVelsen zegt:

    @100_woorden, daar zijn proefschriften over volgeschreven. Vrouwen neigen te schrijven met rondere letters dan mannen, en hun letters buigen meer naar links dan naar rechts, o.a.. Verder zijn de lesmethodes in de loop der tijd diverse malen veranderd. Een handschrift verraadt daarom gemakkelijk in welk tijdsgewricht iemand geplaatst kan worden, en ook vaak welk type onderwijs hij/zij genoten heeft. Ik zal morgen een paar straatstenen laten zien met handschriften erin die bijvoorbeeld zeker meer dan een halve eeuw oud zijn, en zeker van mannen zijn.

  8. Li-St zegt:

    Gewoon een opstandige puber die de bokkepruik op heeft !
    Ruzie gehad met ouders, of
    vriendje die het uit gemaakt heeft.

  9. P.H.M. van de Kletersteeg zegt:

    Idd meisje puber 12–15 jaar
    Door schrift routine schat ik eerder 14-15

Schrijf hier je reactie

