Sail nu al in IJmuiden, Tres Hombres

Vandaag is het echt dé dag voor liefhebbers van bijzondere zeilschepen.
Kom naar de havens van IJmuiden, en zie de schitterendste schepen arriveren voordat ze bijna onzichtbaar zullen zijn tussen de drommen in Amsterdam dit weekend



Het meest interessante schip ligt hier al een kleine week: de Tres Hombres,
pionier van de hernieuwde zeilende handelsvaart



Schoenerbrik Tres Hombres is het vrachtschip van de toekomst.

Het trotseert de oceanen gratis op de wind, zoals de zeilende handelsvaart sinds de oudheid, maar maakt ook gebruik van de nieuwste milieuvriendelijke technieken.

Klik voor alle informatie op www.zeilendehandelsvaart.nl



Een kijkje in het ruim, met een matroos (die ook mooi viool kan spelen)



Kapitein Arjen, tijdens het Havenfestival met de jongste lichting a.s. matrozen



En de geijkte receptie met bobo’s, want zo’n vernieuwend project als Tres Hombres is,

kan nu nog niet bestaan zonder een heel bosje goedwillende sponsoren



Tres Hombres is een fantastisch initiatief, en een super voorbeeld voor iedereen die ook vracht over zee wil vervoeren zonder die smerige rode stookolie te gebruiken en/of de zee anderszins te vervuilen



Vandaag nog te zien aan de IJmuidense Trawlerkade,

morgen de 19de op weg naar Sail Amsterdam

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Bootjes, al wat drijft of vaart en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Sail nu al in IJmuiden, Tres Hombres

  1. antoinette duijsters zegt:

    je boft maar dat je zo dichtbij woont en alles op je gemak kunt bekijken;-)

  2. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Antoinette, ja, dat vind ik ook. Vanuit mijn keukenraam kijk ik zo tussen de pieren door het zeegat uit, en als ik naar links kijk overzie ik de vissershaven, die nu vol ligt met al dat moois (en op andere dagen met de ook mooie Urker viskotters etc.)

  3. lebonton zegt:

    vooral de laatste foto in deze serie vind ik klasse.

  4. maria-dolores zegt:

    mooie foto’s.
    benieuwd of ‘we’ echt weer een zeilende handelsvloot zullen krijgen.

  5. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Lebonton, die laatste foto is een illustratie bij een gedicht van de stadsdichter over Sail, en verlangens die die ra’s oproepen. De overige foto’s zijn gewoon kiekjes, zoals er miljoenen hier gemaakt worden. Maar deze zijn voor Het Goede Doel!
    …@Maria-dolores, ach waren alle mensen wijs, en wilden daarbij wel, de aarde was een paradijs, nu is zij vaak een hel!

  6. zilver zegt:

    Wat heb je weer mooie foto’s! Ik had er vandaag ook willen zijn, maar helaas, ik zit nu tussen de bedrijven door op de webcam te gluren, ik heb gezocht en gezocht, beter dan wat ik nu heb, kan ik niet vinden, ik heb de link op mijn weblog van vandaag. Ik kan pas morgen, ohhhhhh, ik verheug me er zo op, maar ik ben het met je eens, niets zo mooi om ze binnen te zien komen, ik heb radio Noord -Holland aan, ben ik er toch een beetje bij.
    Nu ga ik nog even van je foto’s genieten. Hartelijke groet!

  7. laila zegt:

    Heel erg mooi en een zeilende vioolspeler is natuurlijk: het einde.
    Kapitein Arjen mag er ook zijn. Een echte viking:-)

  8. Thera zegt:

    Meer, meer! Alsjeblieft. Smullen al die prachtschepen.

  9. StadsfotograafVelsen zegt:

    Dank je Zilver, Laila en Thera. Morgen vaar ik mee naar Amsterdam, in een heel klein bootje, maar in groots gezelschap. Camera mee!

  10. laila zegt:

    Vanmorgen al een groot artikel over Tres Hombres in de VK gelezen.

  11. ghijsa zegt:

    Prachtige foto’s,
    Mooi gelegenheid ook om pruimpjes uit de delen tegen de scheurbuik.

  12. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Laila, geweldig dat de VK aandacht aan dit grandioze schip besteedt!
    @Ghijsa, de pruimpjes gingen weer mee. Elke dag deel ik wel ergens een schaal uit 🙂

Schrijf hier je reactie

