Paardenrace, maar sommigen willen niet

Zomerse draverijen kennen een lange traditie in Kennemerland. Het is altijd een feest om zoveel voortreffelijk verzorgde paarden in actie te zien en een gokje te wagen



Even naar buurgemeente Beverwijk, waar al zo lang als niemand meer weet de Breestraat begin augustus wordt afgezet en met zand bestrooid.
Maar hoe goed gedresseerd ook, sommige paarden willen niet. Gelijk hebben ze natuurlijk, maar tegen de aangeklede aap kunnen weinig dieren op, hoe sterk ook.


Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Sport, Zoogdieren en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Paardenrace, maar sommigen willen niet

  1. A C T U A L I T Y zegt:

    Ja Ja, Klaar meken op uw Plaatsen
    ëén – Twee – Drie -af………!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dat Deuntje zit nog steeds na een Kleine
    Vijftig Jaar nog steeds in Mijn Hoofd..
    De Plaatselijke Lokale Feest week ..
    met Zeepkisten race…
    En De Hard draverij… Bestaat die nog steeds??
    Ik weet nog de Naam van het Paard wat toen
    Altijd W O N… M A R I J K E …. en ik had iets met
    Paarden.. breek me de Back – ground niet open..
    En al dat zand op dieWeg…… owei oei zo herkenbaar
    En ook Eenzaam You Know what I mean ……………….
    Maar ja , ik zou later Het Beste Vrouwlijke Paard van
    Stal tegen komen……
    Ik was afgelopen Zondag – daar, waar U ooit was 1 9 6 6
    See You groet Joshua

  2. StadsfotograafVelsen zegt:

    Nostalgische Route ’66 ?
    Nu ga ik een dikke week lang zeiltjes fotograferen, van die lappen die ze boven boten hangen, je weet wel…

  3. Li-St zegt:

    Ach ja, nu hoor ik het ook weer….Klaar maken, op uw plaatsen, Een – Twee – Drie – Af.
    Het was zo’n bandje wat ze steeds af lieten gaan. Is dat nog steeds zo ?
    Ik heb dat vaak meegemaakt in Voorschoten, waar ik ’n tijdje gewoond heb. Kortebaan-draverijen.

Schrijf hier je reactie

