Twee kanoeten op de Zuidpier van IJmuiden


Tot hier en niet verder, geldt het voor mensen. Was ik maar een kanoet, dan vloog ik lachend over het prikkeldraad heen.


Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Sluizen & Pieren van IJmuiden, Vogels en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Twee kanoeten op de Zuidpier van IJmuiden

  1. antoinette duijsters zegt:

    Mooi, zomerkanoeten.

  2. Blew zegt:

    Nooit eerder kanoeten gezien, dus dank voor dit moois! Ook dank voor het opnemen van Blew in je favorieten. Nog een tip toe: geef bij het opnemen van je foto 6 pt. verticale ruimte (in het vakje vul je alleen het cijfer 6 in), dan heb je de horizontale lijnen niet nodig om afstand tot je tekst te houden. Mijn foto’s zijn meestal in standaard 4:3 formaat, die ik verklein tot 590 x 443 pix., dan passen ze precies. Groet, Blew

  3. landheha zegt:

    Zoals antoinette ook al aangeeft, ik dacht dat dat wintergasten waren, trekkers op doortocht…

  4. renelouman zegt:

    Leuken beestjes.
    Ik zie net pas de naam van je blog: grappig, ik ben in Velsen geboren, op stationsweg 9,. Bij de verbreding van het kanaal is mijn geboortegrond in het water verdwenen.

  5. StadsfotograafVelsen zegt:

    ’s Winters zie ik ze ook wel eens, maar dan hebben die mooie vogels andere kleuren. De pieren van IJmuiden zijn een fantastische plek voor vogelaars. Kanoeten zijn nog tamelijk normaal, maar hier worden de gekste dwaalgasten gesignaleerd. De Zuidpier steekt 2900 meter in zee, dus is een welkom rustpuntje voor langsvliegers over de watervlakte. Ik zie er trouwens ook geregeld zeehonden en bruinvissen, maar die vergen veel meer geduld om te fotograferen (is nog nooit goed gelukt). De kanoetjes waren duidelijk moe…
    Dank voor je tips Blew, ik ga van het weekend eens even spelen met de mogelijkheden van dit blog, ben nog leerling hè.
    René, dat moet in de jaren ’60 gebeurd zijn, dat je geboortehuis in het water gesmeten werd. Ik herinner het me nog, een hele rij van hier en daar ook prachtige villa’s werd afgebroken, en nu hebben we daar een asfalt-racebaan langs het kanaal.

  6. martin zegt:

    Als je dan toch begint (even pietlutten.), neem dan als breedte 588 pt.
    Dan staat je foto mooi in het midden. Anders heb je aan de ene kant
    meer wit dan aan de andere.
    Je kan ook in "pagina bron" in "beeld" van je browser bekijken wat andere
    bloggers doen. Achter div style= staat hoe ze hun pagina opmaken. Kopieer
    je dat dan maak je in een handomdraai een pagina na en daar kan je dan
    zelf wat aan sleutelen, andere letters, kleuren e.d.
    Ik heb het geleerd door deze twee pagina’s te gebruiken:
    * Een sloot met opmaak tips http://www.volkskrantblog.nl/bericht/94307
    * 100 woorden achtergrond en opmaak http://www.volkskrantblog.nl/bericht/238000

  7. StadsfotograafVelsen zegt:

    Helemaal blij met je tips Martin. Commentaar kan me niet pietluttig genoeg zijn trouwens. Ik ben van de hoed en rand, en kan tegen een stootje. En ik ga zeker jouw aanbevolen links bekijken.
    Zit net een beetje na te genieten, want dat onbezoldigde titeltje van Stadsfotograaf brengt zulke leuke dingen mee als dat ik vandaag voor het eerst van mijn leven in een Rolls Royce gereden heb. Gewoon omdat ik tegen iemand met een mooie auto uit 1929 zei: "Hallo, ik ben de Stadsfotograaf van Velsen, mag ik misschien even met u meerijden?"
    Foto’s komen morgen.
    Ik heb een hekel aan auto’s, vooral omdat er veel te veel van dezelfde onbenullige soort zijn, dat ze vuil zijn en stinken, en het de rijders beter zou bekomen om te gaan fietsen, net als ik (minder kwabben, minder geld naar akelige sjeiks) maar ik maak een uitzondering voor extreem prachtige auto’s. Tjongejonge, wat een genot voor het oog vandaag, die hele stoet Rolls Royces en Bentleys in Velsen. Misschien wel honderd waren er!

Schrijf hier je reactie

