Ruim je **** troep op

de zuidpier krijgt op dit moment zijn jaarlijkse facelift. de kop is daarom tijdelijk niet toegankelijk. normaal is het een hangplek voor vissers, van wie een deel zijn afval rondstrooit, wat een ander deel zo ergert dat het lichttorentje een paar ferme spreuken heeft gekregen.Hopelijk wordt de kreet RUIM JE TROEP OP niet weggeschilderd. Eigenlijk zou er een bord moeten komen met dat zinnetje in tien talen erop want de vele buitenlandse vissers begrijpen hooguit dat vierletterwoordje, maar niet waarom het draait: dat je als visser komt genieten van de zee, van de mooie ruige pier, van je buit, en dan niet als dank voor het aangenaam verpozen je schillen en je dozen achter moet laten, en wat nog erger is, je meters afgekeurde vislijnen waar vogels in verstrikt raken…

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Sluizen & Pieren van IJmuiden, Smeerlapperij en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Ruim je **** troep op

  1. antoinette duijsters zegt:

    Ja die vislijnen, die hebben al veel dieren het leven gekost. Waarom is de mens toch zo slordig.

  2. Blew zegt:

    Is mij uit het hart gegrepen. Mooi blog!

  3. StadsfotograafVelsen zegt:

    Antoinette, ik heb altijd een plastic tas bij me waarin ik lijnen en haakjes verzamel. Kom er zeker elke week, heb nu een sinaasappelkist (aangestampt) vol. Maak er misschien nog eens een leuk kunstwerkje van.

  4. StadsfotograafVelsen zegt:

    Ja Blew, Noordwijk is ook een goddelijk oord. Je kunt helemaal van IJmuiden (waar ik woon) naar Noordwijk door het duin fietsen, met voortreffelijke fietspaden. Ik denk wel eens aan de stratenmakers als ik over die visgraat-gelegde steentjes rijdt, hoe die op hun knieën door het duin gekropen zijn om ons zo’n plezier te doen, terwijl ze het ondertussen zo in de natuur een stuk prettiger hadden dan als ze in de stad moesten werken.

  5. martin zegt:

    Bij Noordwijk kan je vervolgens weer de duinen in en na
    Katwijk ook. Dan moet je een stuk Scheveningen door,
    maar weer kan je duinen door tot Hoek van Holland. Ik
    fiets de route graag.

  6. StadsfotograafVelsen zegt:

    En dan, en dan? Martin, dan wordt het Zeeland. Ik durf er niet meer aan te denken, het Zeeland van mijn jeugd, toen Schouwen nog een eiland was, en ons postadres Vuurtoren 11, Haamstede. Waar ik speelde met mijn broertjes in de Duitse bunkers, met bootjes voer in de meertjes die de geallieerde bommenwerpers maakten.

Schrijf hier je reactie

